عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : جمعه 22 خرداد 1394
بازدید : 158
نویسنده : محمدرضا

● مواد لازم
▪ پیاز – ۱ عدد
▪ سیر – ۲ حبه
▪ بادمجان - ۲۵۰ گرم
▪ کدو – ۱۵۰ گرم
▪ گوشت چرخ‌کرده ـ ۱۲۰ گرم
▪ قارچ – ۵ عدد
▪ روغن مایع – به اندازه کافی
▪ گوجه فرنگی – ۱ عدد
▪ جعفری – ۲ قاشق غذا خوری
▪ نمک و فلفل – به میزان لازم
▪ پنیر پیتزا – ۲ قاشق غذا خوری


● طرز تهیه
ابتدا بادمجان را از چند جا چنگال زده و با پوست روی سه پایه فلزی مخصوص مایکروفر قرار دهید و به مدت ۷ دقیقه با درجه حرات بالا بپزید. سپس آنها را بیرون آورده و بگذارید سرد شوند. پیاز و سیر را حلقه کرده همراه با روغن داخل ظرف مخصوصی بریزید و در آن بگذارید به مدت ۵ دقیقه با پخت ترکیبی باگریل بپزید.
در این مرحله گوشت چرخ کرده، قارچ و بادمجان را که پوست آن کنده و به قطعات هم اندازه در آورده‌اید را اضافه کنید و در ظرف را ببندید تا به مدت ۷ دقیقه با درجه بالا به صورت پخت ترکیبی باگریل بپزد.
سپس گوجه فرنگی حلقه شده، جعفری و نمک و فلفل را اضافه کنید و روی آن پنیر بپاشید. در این مرحله در ظرف را ببندید و ۵ دقیقه با پخت ترکیبی باگریل درون مایکروفر بگذارید



:: موضوعات مرتبط: آشپزی , ,
:: برچسب‌ها: راتاکو با مایکروفر ,
تاریخ : جمعه 22 خرداد 1394
بازدید : 111
نویسنده : محمدرضا

● مواد لازم :
▪ گوشت فیله گوساله و یا مرغ ۴ تکه که در قطعات ۵ سانتی متری تقسیم و نمک زده شده
▪ کره ۳ قاشق غذا خوری
▪ میگو پخته نشده پوست کنده ۱۶ تکه
▪ فلفل سبز ۱ عدد که به ۱۶ قطعه حدود ۲.۵ سانتی متر تقسیم شده است
▪ قارچ تازه ۱۲ عدد
● لوازم پخت : مایکروفر با کباب پز


● طرز تهیه :
گوشت فیله نمک زده را در ظرف مخصوص قرار داده و به مدت ۲ دقیقه با توان ۱۰۰% مایکروویو قرار دهید بطوریکه به صورت نیم پز در آید . سپس آنرا کنار بگذارید .
کره را در یک ظرف شیشه ای نشکن قرار داده و به مدت ۱ دقیقه با توان حداکثر مایکروویو در فر قرار دهید . سپس آنرا از مایکروفر خارج نموده و کنار بگذارید .
میگو ، گوشت ، فلفل سبز و قارچ را به ترتیب در سیخ مخصوص مایکروفر قرار داده و کباب ها را در ظرف فلزی مخصوص بگذارید . و کره ذوب شده را با برس به آن بزنید .
سینی مخصوص را در مایکروفر و در حالت گریل Grill به مدت ۱۰ دقیقه قرار دهید . پس از این مدت سیخ های کباب را خارج کرده و زیر و رو کنید و مجددا کره زده و به مدت ۷ دقیقه دیگر در حالت Grill در مایکروفر قرار دهید .تا میگو ها پخته و تیره شود .



:: موضوعات مرتبط: آشپزی , ,
:: برچسب‌ها: کباب میگو ,
تاریخ : جمعه 22 خرداد 1394
بازدید : 62
نویسنده : محمدرضا

این روزها ازجمله دغدغه‌های خانم‌های کدبانو، پختن مرباهای مختلف با میوه‌های فصل است که در بهار و اوایل تابستان معمولا این جریان با درست‌کردن مربای توت‌فرنگی شروع می‌شود.
حالا اگر شما از آن جمله خانم‌های پرمشغله هستید که به‌رغم میلتان هنوز فرصت نکرده‌اید، مربای توت‌فرنگی موردنیاز برای بقیه فصل‌های سال را درست کنید، نگران نباشید. شما می‌توانید این مربا را در مدت زمانی کمتر از یک‌ ساعت در مایکروفر تهیه کنید.
به این ترتیب دیگر لازم نیست امسال از پختن مربای توت‌فرنگی صرف‌نظر کنید و به مرباهای آماده کارخانه‌ای رو بیاورید. مقداری توت‌فرنگی بخرید و یک ساعت بعد مربای آماده را تحویل بگیرید.مدت‌زمان لازم برای آماده‌سازی این مربا: ۳۰ دقیقه
مدت‌زمان لازم برای پخت: ۳۰ تا ۳۳ دقیقه ودرنهایت هم ۴ پیمانه مربا خواهید داشت.


● مواد لازم:
- توت‌فرنگی ریز؛ ۴ پیمانه
- شکر؛ ۴ پیمانه
- آب لیموترش؛ یک قاشق سوپ‌خوری


● روش پخت:
۱) ابتدا توت‌فرنگی‌ها را شسته و برگ‌های قسمت بالایی آن را بکنید، سپس در سبدی بریزید تا آب اضافی آن خارج شود. پس از آن، کاسه‌ای بزرگ آماده کنید و توت‌فرنگی را به همراه شکر در آن بریزید و صبر کنید تا آب بیندازد.
۲ ) بعد از آنکه توت‌فرنگی آب انداخت، مخلوط را در مایکروفر قرارداده و بدون در روی حداکثر قدرت و به مدت ۵ دقیقه یا تا زمانی که آب آن شروع به جوشیدن کند، حرارت دهید. در این فاصله گاهی مخلوط توت‌فرنگی و شکر را هم بزنید.
۳) پس از این مدت، آب لیموترش را اضافه کنید و با همان قدرت، به مدت ۱۰ دقیقه دیگر یا تا زمانی که مربا غلیظ شود، حرارت دهید.
● نکته: برای اینکه از آماده‌شدن شیره مربا مطمئن شوید، یک قاشق سوپ‌خوری از شیره مربا را در یک نعلبکی حاوی آب سرد بریزید و ۲ تا ۳ دقیقه صبر کنید. گر شیره مربا به‌صورت لایه‌ای روی آب قرار گرفت و با کج‌کردن نعلبکی، این لایه چین‌خوردگی پیدا کرد، مربا آماده است. در غیر این صورت، ۲ تا ۳ دقیقه دیگر حرارت‌دادن در مایکروفر را با حداکثر قدرت ادامه دهید.



:: موضوعات مرتبط: آشپزی , ,
:: برچسب‌ها: مربای توت‌فرنگی با مایکروفر ,
تاریخ : جمعه 22 خرداد 1394
بازدید : 75
نویسنده : محمدرضا

مواد لازم

گوشت چرخ‌کرده 500 گرم

 پیاز کوچکـ یک عدد

یک حبه سیر

رب گوجه ‌فرنگی 2 ق س

خمیر نان فانتزی خشک‌شده یک پیمانه

تخم‌مرغ یک عدد

پودر آویشن خشک 1 ق چ

جعفری خردشده 2 ق چ

گوجه ‌فرنگی متوسط 1 عدد

نمک و فلفل، به میزان لازم

پیازچه

روغن مایع گیاهی 3 ق س

کباب تابه ای با مایکروفر

کباب تابه ای با مایکروفر

طرز تهیه

ابتدا کاسه بلوری بزرگی آماده کنید و گوشت چرخ کرده را در آن بریزید و پیاز را پس از پوست کندن در آن رنده کنید.سیر را نیز پوست کنده و ریز خرد کنید. گوجه‌فرنگی را هم با پوست به قطعات خیلی کوچک تقسیم کنید.
همه سبزیجات خردشده را همراه بقیه مواد ذکرشده در فهرست مواد لازم، به طور همزمان به گوشت اضافه کنید و مخلوط گوشتی را خوب ورز دهید تا مواد با هم مخلوط شوند.

مقداری از مخلوط را با یک دست برداشته و در کف دست دیگر به شکل گلوله درآورید سپس با فشار، آن را به دایره‌ای کوچک تبدیل کنید. با این مقدار مواد لازم، شما می‌توانید 7 عدد از این کباب‌های دایره‌ای شکل درست کنید.
ظرفی مخصوص مایکروفر را که برای این تعداد کباب مناسب باشد، آماده کرده و با روغن چرب کنید، سپس کباب‌ها را کف ظرف بچینید و ظرف را بدون در، داخل مایکروفر قرار دهید و با حداکثر قدرت، آن را روی 10 دقیقه زمان تنظیم کنید.در پایان در صورت تمایل روی کباب‌ها مقداری سس گوجه‌فرنگی و جعفری خردشده بریزید و همراه پیازچه سرو کنید.اگر کباب‌ها در این مدت زمان مغز‌ پخت نشدند، مدت زمان پخت را کمی افزایش دهید.



:: موضوعات مرتبط: آشپزی , ,
:: برچسب‌ها: کباب تابه ای با مایکروفر ,

صفحه قبل 1 صفحه بعد

سلام.به وبلاگ من خوش آمدید.امیدوارم مطالب وبلاگ به دردتان خورده باشد.لطفا نظر فراموش نشود.

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان همه چی و آدرس bd700.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com